Quantcast

Harta NORC

Constantin Popescu
Ceva noutati despre acest subiect ? Deja trec lunile si datele tot nu vin ... e pacat ca exista date bune pentru multe orase si nu sunt folosite.

Re: Harta NORC

Ciprian Talaba-2
Salutare,

Tocmai ce le-am retrimis un mail de acum aproximativ 2 luni. In ciuda celor spuse de ei cred ca motivatia de a dona acele date a scazut considerabil de cand pot folosi exclusiv Google Maps (probabil si eu as fi luat aceeasi decizie in locul lor, e vorba de timp/bani vs. openness).

Nu stiu cat timp este necesar pentru a ne pune la dispozitie acele date, dar presupun ca propriile probleme de business sunt puse pe primul loc. Ultima discutie cu ei a avut loc dupa ora 22 si inca erau la munca :(. Deci in afara de a astepta si de a vedea cum altfel putem contribui (de exemplu pentru unele orase sunt disponibile datele Urban Atlas) nu prea avem altceva de facut. Asta ca nu ajungem in filtrul de Spam :)

--Ciprian

2010/5/31 Constantin Popescu <[hidden email]>
Ceva noutati despre acest subiect ? Deja trec lunile si datele tot nu vin ... e pacat ca exista date bune pentru multe orase si nu sunt folosite.

Re: Harta NORC

Razvan Preda
Am o idee, poate ar trebui sa ne indreptam atentia catre firmele care ofera servicii de monitorizare prin satelit. Sunt companii de transport public de persoane care folosesc GPS-ul. Cred ca ar trebui sa identificam oportunitati de genul asta, sa disutam cu ei.

Sper ca nu am vb prostii :)))

Razvan Preda

2010/5/31 Constantin Popescu <popescu.constantin@...>
Ceva noutati despre acest subiect ? Deja trec lunile si datele tot nu vin ... e pacat ca exista date bune pentru multe orase si nu sunt folosite.

-----Inline Attachment Follows-----

Re: Harta NORC

Strainu

2010/5/31 Razvan Preda <[hidden email]>
[...]

În principiu e o idee bună, parcă a mai existat la un moment dat un asemenea import, dar nu cred că firmele care oferă asemenea serviciii pot oferi trackurile clienților fără acceptul acestora.

Strainu

salutari la toata lumea!

Stelian Pintilii
Salutari!

In primul rind tin sa multumesc toturor celor care au contribuit la realizarea hartii openstreetmaps! Harta asta este mai folositoare decit s-ar putea crede la prima vedere pentru orice turist pierdut prin coclaurile Romaniei. De exemplu, chiar ieri dupa aceasta harta, dupa ce am facut niste print screen-uri dupa harta openstreetmap, versiunea cu curbe de nivel de 10m si un traseu GPS inregistrat suprapus pe harta, harta listata pe hirtie a fost folosita pentru realizarea unui concurs de orientare turistica prin padurea Birnova din sudul Iasului.

Sunt destul de nou venit pe aceasta lista, sunt interesat de harti pentru GPS, insa fug ca de dracu de munca de rutina, insa sunt motivat sa promovez utlizarea GPS-ului in scop de turism off-road pe lista mea de discutii http://groups.yahoo.com/group/gps-romania/ si in alte locuri, si in contactul meu cu un mare numar de romani, am o perceptie globala despre cit se pricep romanii la GPS-uri... si impresia mea e ca sunt cam analfabeti la acest capitol!
Romania ar avea mult de cistigat daca am acoperi acest gol de educatie... ginditi-va numai la o idee simpla: daca pe adresele de pe placutele pe blocuri, treceri de pietoni etc am avea tiparita si coordonatele geografice, si am avea de sunat la politie, salvare sau pompieri... si acestia ar fi alfabetizati legat de folosirea unui GPS, ce folos urias s-ar putea realiza cu un efort atit de mic, privind lucrurile la o scala globala!

Acuma aproape 2 saptamini am prins din zbor ideea cu CLC2006, cele mai recente contururi disponibile pentru Romania, adica fisierele de la adresa
http://www.eea.europa.eu/data-and-maps/data/corine-land-cover-2006-clc2006-100-m-version-12-2009 si am incercat imediat sa le convertesc cumva pentru a obtine harti Garmin, cu ajutorul lui Ioana din Cluj (studenta la geografie, acolo folosesc CLC2000), care a incarcat fisierul de 35MB  cu programul ARCGIS, a prelucrat fisierele, si mi-a trimis fisierele shapefile http://downloadgps.stelici.ro/romania_shapefiles.zip , fisiere pe care am reusit sa le deschid cu un soft (am impresia ca Global Mapper) insa toate contururile erau intr-o singura culoare (am inteles ca trebuie colorate in functie de niste atribute)
In fine, nu ma pricep la contururi, si nu ma pot concentra acuma la asta, pentru ca am niste procupari mai prioritare si urgente!
Ce mi-as dori sa posed, este o harta Garmin pentru Romania care sa aiba contururi actualizate, si curbe de nivel la 5m, harta realizata "in transparenta" (fara sa contina drumuri) pentru a putea simultan sa deschid "in transparenta" si harta de la openstreetmap sau alte harti.
Ce sanse am sa obtin asa ceva?

A incercat cineva sa ia legatura cu realizatorii hartii pentru Romania de la http://openmaps.eu  pentru a incerca un schimb de date GPS?
Am observat, comparind harta lor in Mapsource, cu contururile din Google Earth, ca harta lor are contururi de mare acuratete, insa harta lor sta rau la capitolul drumuri. Adica harta lor combinata cu harta openstreetmap ar da un mariaj excelent!
Stiu ca romanii greu lucreaza in echipa, pentru ca sunt mai vanitosi, insa sunt si exceptii, si m-as bucura ca aici sa existe acele "exceptii"! Ar avea de cistigat toata lumea!

Imi poate spune cineva de pe aceasta lista, pentru harta openstreetmap cu curbe de nivel la 10m, de unde si cum s-au obtinut aceste curbe de nivel?
Am testat practic cu GPS-ul pe teren, in padure, si am gasit, gratie acestei harti, trasee de creasta, pe care le-am parcurs, deci curbele astea de nivel de 10m sunt de acuratete (desi am observat ca, curbele astea sunt filtrate, simplificate, pentru a ocupa spatiu mai putin)...
Stiu ca o harta care sa contina si drumuri si curbe de nivel, dureaza foarte mult sa fie compilata impreuna, asa ca in mod firesc ar trebui sa existe separat aceste harti.

Cu bine,
Stelian
Yahoo Messenger ID: stelici

Re: salutari la toata lumea!

Stefan UNGUREANU
Salut,

Parerea mea e ca daca faci o harta topo cu curbe la 5m nu mai intelegi
mare lucru din ea. Si 10m e destul de mult.

In fisierul 'romania_shapefiles.zip' eu ma indoiesc ca ai datele de la
CLC. Mie mi se pare ca este un extract OSM pentru Romania convertit in
format shapefile; insa nu ma pot considera expert; eventual un 'second
opinion' nu strica.

Raspunsul la intrebarea 'de unde s-au obtinut curbele de nivel' este
simplu : date de la NASA. Mai precis 'Shuttle Radar Topography Mission'
(SRTM); plus o aplicatie de prelucrare.

Stefan.

On 31/05/2010 17:33, Stelian Pintilii wrote:

> [...]
> Stiu ca o harta care sa contina si drumuri si curbe de nivel, dureaza
> foarte mult sa fie compilata impreuna, asa ca in mod firesc ar trebui sa

Re: Harta NORC

Ciuperca Claudiu
In principiu cine vrea poate sa isi cumpere un tracker gps chinezesc (sunt unele chiar bune) sa il monteze pe masina si folosind un abonament ieftin de date sa transfere track-urile spre un server online care poate fi instalat si acasa ... testez eu de ceva vreme o versiune de asa ceva .. se numeste opengts. Din nefericire nu am avut la dispozitie bani sa imi cumpar si trackerul pentru a testa efectiv functionalitatea dar daca are cineva asa ceva sunt dispus sa ii fac cont pe masinaria mea sa facem ceva probe. Cat despre firmele de care zici de obicei lucreaza cu aplicatii de urmarire care costa o gramada de bani si nu prea cred ca or sa dea acces la aplicatie. La firma la care lucrez (inca) am avut o astfel de aplicatie (am avut propriul server cu acces la harti pe bani) din nefericire am renuntat la ea iar seful meu a vandut serverul cu aplicatie cu tot singurul meu of fiind ca nu am putut sa il conving sa imi dea track-urile salvate (cred ca era acoperita cam 70% Braila si 50% din Galati). Cam atat am avut de spus.

On 5/31/2010 4:08 PM, Razvan Preda wrote:
[...]

_______________________________________________ Talk-ro mailing list [hidden email] http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ro __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 5158 (20100531) __________ The message was checked by ESET NOD32 Antivirus. http://www.eset.com

Re: Harta NORC

Ciprian Talaba-2
Incerc sa revin cu un update: din pacate nu am primit nici un raspuns la ultimele mailuri, unul il consideram destul de important fiind legat de acordul lor legat de posibila noua licenta pentru OSM (ODbL). Daca alticineva se considera mai norocos poate incerca sa ii contacteze.